Thursday, February 4, 2010

RM10 Pun Nak Dipertikaikan....Aiyoooo

Aku pn x tau siapa yg buat report, tp cikgu cakap cuma 1 family ni je yg buat report pada jabatan pendidikan....

Ehhh, aku terus cakap point ye, xdak intro bagai, nak intro mcmn, geram la kt org yg berkira sangat pasai duit niieeee...

Haikal belajar Pra kt sekolah sekarang ni, jadi melalui perbincangan waktu orientasi dulu sume keluarga dh bersetuju untuk menyumbang sebanyak RM10 setiap bulan bagi membuat sebarang aktiviti masa akan datang. Tup-tup semalam haikal pulangkan balik duit Januari lepas, dan disertakan surat sekali. Cikgu inform kt mat, ada plak family yg p report pasai duit RM10 ni. Ish, x paham la aku, setakat RM10 pun mau kira kaaaa????? Dah la kite x bayar sesen pn untuk setiap bulan, padahal aku hantar KEMAS dulu pn ada bayaran tiap2 bulan walaupn hantar setengah hari.

Kepada yg buat report tu, no words can say, apa yg orang tu fikir pn aku x pasti, x terpikir ke jasa cikgu2 yang mengajar anak2 kite...? RM10 bukan RM100 hokey...ish, pening la pk perangai manusia2 kt dooooniaaaa ni....

Tepuk dada, tanya la diri sendiri....

10 comments:

  1. julia, mcm tu lah manusia, lain dr yg lain.

    ada benda nak tanya julia ni, tp lupa la, nnt kalau ingat, ct tanya ok :)

    ReplyDelete
  2. oiiit...apa main lupa2 nie???
    awat hg nak wat makan2 lagi kaaaa??? hahaha

    eh itu bukan tanya, itu nak jemput...:)

    ReplyDelete
  3. ha tau pun :) hehehehe

    julia, kalau ada masa, p blog aku, tlg hayati n3 baru aku, cik embun, pastu tlg bg pendapat, aku dah x tahan julia, rasa nak gila, sebak dada, muka senyum, tp dlm hati allah yg tau..

    ReplyDelete
  4. RM 10 utk setahun ker, RM10 utk setiap bln akak?...

    ReplyDelete
  5. rm 10 sebulan la umairah oittttttttttttt....hehhehhehe...okler tuh,sian nak wat aper2 aktiviti nnti susah dah...ntah hapa2 family yg wat report tuh,mmg berkire sgguh!!!!!

    ReplyDelete
  6. ct,

    ok...nnt aku p tgk, smlm p baca sket je tp x sempat baca habis, otak aku ting tong minggu ni, lama dh aku x belek blog member2...:(

    mai,

    ish, x concentrate la hg ni baca, ni yg geram nie...:)

    cik ina,

    bagus, hg mmg alert...hahaha, x senonoh kan family tu...ish2

    ReplyDelete
  7. "Dah la kite x bayar sesen pn untuk setiap bulan", padahal aku hantar KEMAS dulu pn ada bayaran tiap2 bulan walaupn hantar setengah hari.

    Akak tulis yg tu, tang ni yg confuse tu, hihihi...kiter mmg alert bab2 tatabahasa nie:p hahahaha......

    ReplyDelete
  8. ha tu la manusia kaya, lagi kaya lagi berkira. RM10 tu untuk aktiviti anak dia gak, bukannya cikgu buat beli goreng pisang makan senyap2 kt blkg pun. Haru sungguh la mentaliti org kaya zaman la ni....haji bakhil pun geleng pala tau

    ReplyDelete
  9. ish, umairah nie:)

    X byr sesen setiap bulan tu maksudnya dulu waktu antar kemas akak bayar RM90 wlpn setengah hari, tp PRA langsung x bayar, cuma 10 hengget tu la depa nak top up apa2 kan...pastu dapat komplen...xpe, hg blum antar anak sekolah, nnt2 hg paham laaa...hehehe

    along,

    tu la pasai, kenkadang ni bila dh kaya mmg org lagi jadi kedekut x tentu pasal, ish, satgi allah tarik sekali je, baru berakai kot. Xpe lah, depa rasa depa pandai sgt, tu yg dok komplen pong pang pong pang tu, mentaliti org zaman batu, baik dok gua lagi baguih....huh!

    ReplyDelete
  10. ooo itu macam ka hehehe...

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers a href="http://lilypie.com/">Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers