Wednesday, October 19, 2011

Mistik Lagi

X tau la kejadian ni kebetulan atau sebaliknya, tp situasi ni agak seram jugak laaa bila en mat xde kt rumah 2 minggu pasai outstation p johor. Kejadian ni berlaku bulan 6 yang lepas..haaa amik kau, punya la lama dok pendam kan, xpe byk lagi benda2 yang dipendamkan akan diceritakan satu persatu...(itu pn klu teringat...hahaha)

Waktu ni jam dh kui 11 lebih, anak3 mesti la sume dh tido kan, tp dok gigih la lipat baju lagi wlpn menguap ntah bape kali dh. Remote astro elok je terletak kt sofa tempat aku duduk tu. Waktu tu tengah tengok channel 104, tetiba tertukar channel 119..aikk tetiba terfikir, remote ni biar betui...

Fikir ve+, xpe..blum pukul 12 lagi ni, xkan nak muncul depan mata dh kot..hahaha terus amik remote tu letak sebelah je ngan aku. Tukar balik channel 104, x sampai 10 minit bleh ubah plak channel 131...mempuyuh dh waktu ni. Fikir dalam kepala sohih benda tu ada dekattttttttttt je ngan aku kan. Berani lagi waktu ni, amik remote tu terus telangkup kan die kt kaki plak, nk tengok klu tertukar channel lagi mesti remote tu duk elok balik kan...Tp, sampei ke sudah x tertukar channel, mesti 'benda' tu bengang je kan...Ntah2 remote tu rosak, saje je kepala ni suka pusing kt lain.

Mlm esoknya mat nak balik, benda ni jadi lagi, tp bukan kena kt aku sorang, tp anak3 pn ada sekali. Waktu ni awai lagi, baru kui 8 lebih, tengah tengok berita...sekali haziq nak tukar channel, die tukar la 611...Aku x puas hati tukar balik tv3 tu, letak remote elok je kt meja jepun kt tengah2 hall ni, haziq pn rileks je la, pasai die kata pukul 9 baru ni nak tengok kartun balik kan...

Tiba2, semua tengah kusyuk dengar berita, tetiba....















TERBUKAK CHANNEL 611 koooooooooooooooooooooooooooooo





nana: haziq...kenapa bukak kartun niiiiii???
haziq: bukan haziq laaaa....(mempertahankan diri)
nana: habis tu siapa???

mata masing2 cari remote kt sape...

dh nampak remote elok terletak kt meja tu, anak3 pakat menjerit la kan, xkan la aku pn nak jerit sama, gila apa, aku mesti tunjuk aku berani, kelentong kt anak3 remote tu mmg kadang2 boleh tukar dengan sendirinya...walaupn sebenarnya rasa nak nangis....bukan apa, terpikir gak, 'die' pn nak tengok citer kartun kah??? mistik itu budak2 kah??? MENAKUTKAN....:(

6 comments:

  1. huhuuu tatuuuttttt!! kt umah aku pulak slu bunyi benda2 kt siling, x tau la kot budak2 kt umah atas ke, tp takkan la 24 jam main guli kann, ada masa tgh mlm bunyi tarik kerusi meja, bunyi mcm kaca jatuh berderai diikuti dgn bunyi guli byk berselerak...adooiiii letih laa dengaq

    ReplyDelete
  2. entah2 masa budak2 tu tgk citer kartun sebelum nih, "budak mistik" itu pun join da club sekali...he he he....takuit takuit..

    ReplyDelete
  3. along,

    bunyi2 mcm kt umah hg tu kt umah aku pn biasa dh, redha je la telinga ni dgr, tp klu sorang2 sbnrnya mmg takut weh...:( bunyi xpe, jgn tunjuk rupa sudah, satgi takut pengsan je kt ctu...huhu

    noli,

    hahaha ntah2 tempat yg hg selalu duduk waktu tgk tv tu pn 'budak mistik' join kt sebelah....larikssssssssssss ^_^

    ReplyDelete
  4. AkuPunyaCerita : kalau bunyi guli, maknanya ada jin dalam umah...cuba google...tapi insyaallah 'dia' tak kacau kita cuma bagi kita dgr bunyi2an je hahaha

    Ct : cuba ko cabut bateri remote tu...kalau tertukar chanel gak baik ko jampi la apa yg patut...hihihi

    ReplyDelete
  5. aku taip nama Ct ke tadi? hahaha... typo le pulak... apsal kat blog ko ni ada photobucket yg menghalang aku nak taip.. terpaksa elak mende alah tu setiap kali nak baca/taip... ke aku sorg je yg alami masalah camni...huhu

    ReplyDelete
  6. btw...blog ko ni dah lama aku takleh bukak sbb keluar error (jadi skrin putih).. ni boleh pulak...

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers a href="http://lilypie.com/">Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers