Wednesday, December 23, 2009

Kita Pegawaikah???

Ermmmm....adakah standard kite ni seorang pegawai???
Sibuk sangat ke kite ni???
Banyak sangat ke kertas kerja yg kite kena buat???
Perlukan idea2 bernas kite ke???
Perlu deal dengan maner2 menteri ke untuk kite bagi pandangan???

Ini adalah di antara beberapa persoalan yg membelenggu aku dari 2nd day masuk ke cni hingga ke hari ini...Ex PA kt cni langsung xnak bagi kerjasama klu aku tanya mengenai prosedur2 kt cni...Xpe, aku tau keja PA ni sama je kan, campak la kt kementerian / jabatan maner pn, kerja yg sama, angkat phone, wat appointment untuk bos, tempah flight ticket, wat itu wat ini...sama je, tp bila call nset x angkat, soh mai ofis x nak, coz cakap kt tempat baru sibuk sangat....Persoalannya SIBUK sangatkah?????

Tp semalam ada benda quite urgent, aku call nset x jawab, call lak pakai nset aku pn x jawab...oooo mau main sama gueeee??? Wah, mcm samseng la plak kan...hahaha
Aku pn cari la website jabatan die...ellehhhhh sap sap soiii hokey...jgn la nak main2 klu bab2 cari no phone nie...wah belagak la plak kan, tp geram wei xpe lah nak belagak jugak....:)

Aku mintak operator tu sambungkan coz for sure la budak baru nama xde lagi dalam list pegawai n kakitangan kementerian tu kan...Tut tut...tut tut...tut tut....tetiba terus ringtone yg biasanya x berjawab..tetiba berangkat...

Terus cakap pot pet pot pet tanya itu ini, pastu aku tanya bila nak datang ofis coz cc dh wat surat untuk serah tugas...Jawapan yang aku dapat,'kak, saya sibuk sangat kt cni...x tau la dapat pergi ke x??? Padahal, minta permission bos die, bukan die yg bagi keputusan...paaaaaaaaaaanngggggg byk kali!!!

Ok fine, pastu aku tanya direct line die bape senang in case apa2 hal bleh call kan...Jawapan kurang asam yg aku dapat, 'saya xde direct line kak...' Adoiii laaa dik oiiiiiiiii, ingat akak ni baru koje ke hg nak kelentong piaannggg mcm tu, ingat aku x tau ke yg hg 4ward no ofis ke nset, pastu bila ada org call yg appear kt screen phone tu no ofis hg, n hg mmg perasan bagus p angkat nset tu coz ingat pegawai ofis hg yg call kan!!!! Bleh blahhhh la budak kecik, aku geram betui la org yg suka tipu ni + yg x nak share apa yg kite tau dalam hal ofis nie...!!! Aku dh pernah 4ward no ofis ke nset waktu kt ofis lama, aku tau laaaaa....Pangg ke flying kick aku nak bagi kt budak tu aaaaa???? Wahhh marah nampak!!!! Mesti laaaa....:) Luahan perasaan jap...

Xpe lah, klu budak tu rasa die bagus sangat, terapkan je sikap mcm tu kt ofis baru, tau la langit tu tinggi atau rendah, frust betui la ada org sikap mcm tu kt doniaaaa nie....

Sebagai manusia sume org sedia maklum setiap manusia bukan yg terbaik tp sebagai manusia kite sedaya upaya buat untuk puaskan hati org...masing2 punya persepsi pasal prinsip hidup tp yg pasti hidup kena happy...@D@ NgErTiiii???? heheheh

6 comments:

  1. lantak p kat dia lah julia, biaq dia buat camtu, lgpun hang dah senior, mesti blh buat, kalau aku, lg org x nak tolong tu, lg aku nak buat sendiri benda tu, biaq dia tau, kita ni bukannya bangang cam dia

    ReplyDelete
  2. haaa tu la pasai, geram betui la manusia x serupa org ni tau, mmg geram je rasa...

    saje nak wat sesi luah perasaan...hahaha

    ReplyDelete
  3. uihh geram betoi nih... kat budak keje m@mpUS kan?

    ReplyDelete
  4. biarlah rahsia...
    wahhh mcm dato ct la plak...wooohooo

    ReplyDelete
  5. wahh....dah lain la gaya bahasa julia skrg ni, aku baca pun mcm kena sopan skit..hehehe

    ReplyDelete
  6. laa ish, along ni serupa x kenai aku plak, bukan aku dari dulu mmg sopan kaaaa??? hahaha

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers a href="http://lilypie.com/">Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers