Thursday, January 7, 2010

Ada Gaya Cikgu Kah???

Aku pn konfius dari aku anak dara lagi, org selalu ingat aku cikgu. Pasai apa ntah, dorang tengok melalui apa aaa??? Gaya??? Penampilan??? Raut wajah??? wakaka

Kejadian terbaru pagi td, aku antar nana n aikal kt sekolah, tetiba ada sorang budak ni inform kt aku dengan muka sebek pasai darjah 1 kot, mungkin takut, 'cikgu, nametag saya dh hilang'. Pastu kt sekolah haikal, bapak budak pra tanya aku lak, 'cikgu, pagi ni ada perhimpunan ke'? Kelmarin, bapak budak darjah 1, 'cikgu, lepas rehat kena beratur kt dataran ke'? Ish2, nak tergelak pn ada terus aku inform aku bukan cikgu kt situ...:)

Tp, korang jangan x tau aku ada pengalaman jd cikgu sekolah rendah sementara ni. Waktu tu baru habis belajar, dapat offer jd cikgu kt tepeng nun, tp yg sedihnya budak-budak jenis x nak belajar, yg perempuan ok la dengar cakap, siap nak jadikan kakak angkat bagai, telefon rumah berkali2, siap buat potret n lukis gambar segala, tp yg spoilnya budak2 lelaki yang x appreciate mak bapak hantar sekolah untuk belajar..

Yang jd tension sekali, bila kesabaran aku dh habis sangat, waktu tu aku ada bagi homework sket, esoknya aku mintak dorang antar keja sekolah tu, punya la payah dorang nak bagi balik buku tu, tp ada sorang budak ni mmg x mengaku die x antar lagi, bila cakap secara psikologi baru la die amik buku die, tp bila die antar kt meja aku depan kelas tu, die leh campak je tau...waktu tu mmg nekad la, last day la aku kt ctu. Biasa la aku, kan suka je nekad2 nie...hahaha

Balik rumah cakap kt mak n arwah bapak aku itu la hari terakhir aku nak keja kt sekolah tu, reason aku bagi siap2 cakap klu jabatan pelajaran call cakap aku dapat offer kerja kt kolumpo...tengok, nak kl jugak tu, ish2 perasan mempuyuh betui la...

Dan jangan terkejut klu aku inform yang aku hanya mengajar kt sekolah tu cuma 3 hari sahaja....iyaa....3 hari...hohoho....

'cayalah pada diri sendiri' :)

5 comments:

  1. mmg ada gaya sgtla..noi ang ingat dak waktu kita kt stesen putra kerinchi tu akak siap buat tgn lg kt signboard tu wat mcm gaya cikgu ajar kt papan hitam kata "kita akan naik lrt belah cni yer", kuikuikui...lawak tui

    ReplyDelete
  2. har...kahkahkahkaha(gelak guling2)...weh ingat ja lagi....hahahhahahahhahahahhahahaha

    ReplyDelete
  3. woit, apa nie, malu la akak...
    jgn dikenang perkara yg lepas...hahaha

    ReplyDelete
  4. heheheh julia jadi cikgu 3 hari, samalah kita julia, org selalu tanya aku ni cikgu ka, cikgu apa benda tah, x kan sbb pakai spek pun teruih jadi cikgu, mensampah

    tp julia mmg ada ciri2 cikgu :) lariiiii

    ReplyDelete
  5. ceh....mmg nk kena ct nie..
    tp betui la kot, pasai lemah lembut sangat...wakaka...

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers a href="http://lilypie.com/">Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers