Tuesday, January 26, 2010

Pencuri

Balik tadi mendebarkan aku je...Sambil bibik bukak kunci grill n pintu terus bibik cakap td ada pencuri nak masuk umah aku n jiran2 yg lain. Die goncang2 grill tu pastu tekan2 kt tombol pintu tu, jd kt dalam umah nampak la tombol pintu tu naik ke atas n bawah kan. Bibik aku cakap die dh ketar lutut, x dapat masuk umah aku, pencuri tu try lak p umah sebelah. Nasib baik la die x bukak je pintu tu coz die pn mcm musykil klu aku atau asben yg ketuk pintu mesti bagi salam n panggei nama anak3.

Last2 bibik aku skodeng kt bilik die, nampak la si pencuri tu p tingkat 9 lak, tp nasib x baik kena cekup ngan jiran2 siap dengar siren polis lagi yang datang. Haa aku nak cakap padan muka la kt pencuri tu. Bengong, dh ada kudrat allah bagi xde kerja lain ke nak buat. Cari la keja yg halal, x la huru hara hidup tu...

Td aku dh pk klu bibik aku buatnya TERbukak la pintu, pencuri tu masuk, geledah sana sini, pastu haziq lak buatnya nangeh ke apa, die bawak plak lari anak aku...eiiii nauzubillah betui laaaa. Skrg ni aku pesan kt bibik, letak jugak mangga kt grill tu untuk keselamatan dan jangan sesekali bukak pintu walaun pun org nak hantar surat. Setakat surat, kt pejabat pos kite leh p amik kan...coz ini takut melibatkan nyawa...

Haa, baru aku tingat, dulu pernah kui 4 pagi mat nak wat susu, dari dapur kitorang tu bleh la nampak dari luar, kan kt tepi umah aku tu mcm ada lubang2 sket kan. Waktu mat basuh botol susu kt sinki, elok je mata mat n mat org tu bertentang mata..darah mat waktu ni dh tersirap dh, n org yg intai dari luar tu nampak mat perasan die terus la lari bawak diri...Skrg ni kt lubang2 tu mat dh sangkut ngan baju popeye die tu....ish2 menyeramkan je tau...huhu

7 comments:

  1. wuaaaaaaaaaa takutnyer....sebaik bibik tuh tak bukak pintu....huhuhu..takutnyeeeeeeeeeeeeeeeee....har kunci je ngn mangga...waaaaaaaaa mmg menakutkan!!!!msti ajik pun peluk jer bibik sbb takut..cian dia!!

    ReplyDelete
  2. peluk amendanya...bibik cakap haziq tanya die lagi 'nape bibik akut...' hahaha

    ReplyDelete
  3. ish2 bahayanyaaaa....kena sandal dgn pengunci sentiasa dlm umah tu, huhuhu....bagus pn penyangak tu kena tgkp....menakutkan betuiii laaaa.....

    ReplyDelete
  4. takutkan, balik td masa bibik tengah bukak kunci sempat lagi haikal tanya, 'hari ni ada lagi x pencuri, bibik?'...adoiii la bebdk ni imaginasi tinggi betui laaaa

    ReplyDelete
  5. gile ahhh diorang ni. siang2 buta pon nak masok rumah org. huhhhh cilake punye orang

    ReplyDelete
  6. hehehe haikal ni prihatin sungguh la memahami situasi dlm die duk aktif2 tu...dlm hati die sebenarnye risau jgk tu, huhuhu.....

    ReplyDelete
  7. weh xiana, sbb die gile la tu sbb die jadi pencuri, klu die waras, kosa nak p kaco umah org kan...bengong kan org mcm niehh!!! ntah2 org tu kot yg selalu masuk umah hg...:(

    haa kan mai, sbnrnya aikai riso adik bongsu die jd apa2, kt kakak angkat hg tu die x risoooo pn...hahaha

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers a href="http://lilypie.com/">Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers